Tvoriť logo je ako navrhovať oblečenie alebo stavať dom...

Nezaradené
Tvoriť logo je ako navrhovať oblečenie alebo stavať dom...

O tom, ako by mal vyzerať Váš nový byt alebo dom, predstavu väčšinou máte - vizualizujete si jednotlivé izby, ich farebnosť, nábytok a tiež detaily v podobe bytových doplnkov. Podobné je to aj s autom, po akom túžite. Určite preferujete určitý štýl, tvar a farby... Podobné predstavy sa spájajú aj s novým logom, ktoré potrebujete pre svoje napríklad začínajúce podnikanie...
Ale ako v tomto prípade dosiahnuť, aby ste dostali logo, aké chcete?

Mood bard – vylepší proces návrhu loga

Viete čo je to mood board? Je to akási koláž alebo inak nástroj, ktorý vylepší komunikáciu medzi Vami a tvorcom loga. Nachádza sa v ňom všetko, čo inšpiruje a nasmeruje grafika k tomu, aby ste dostali logo po akom túžite – obsahuje paletu farieb, štýl písma, rôzne prvky a „náladu“, ktorú by ste chceli do loga preniesť. Grafik lepšie pochopí Váš vkus. Mood board ušetrí čas – ten Váš, grafikov a zefektívni celý proces tvorby loga. Výborné mood boardy nájdete napríklad na Pintereste :)

Iné logá - pomáhajú inšpirovať

Pre grafika je dobré, aby videl, aké logá sa Vám páčia. Pamätáte si nejaké logá z webov alebo bilboardov, ktoré by sa Vám pozdávali a s ktorými by ste sa vedeli stotožniť? Pravdepodobne ste si ich zapamätali pre nejaký výrazný prvok alebo farbu a následne u Vás vyvolali dobrý pocit. Vašu pozornosť však nemusíte upriamovať iba na logá. Predávate napríklad šperky? Máte ten Váš najviac obľúbený alebo najviac zákazníkmi žiadaný? Je to pre jeho tvar, farbu, alebo má pre Vás nejakú zvláštnu hodnotu? Zašlite ho grafikovi - na chvíľu sa stane jeho múzou a inšpiráciou.

Obrázok, viac ako 1000 slov

Niekde môžete zahliadnuť obrázok, ktorý sa Vám páči. V tej chvíli nie ste ničím obmedzovaný, iba svojou náladou, pocitom a Vašim vkusom. Obrázok dá grafikovi často krát viac, ako 1 000 povedaných slov. Majte preto oči na stopkách, spolu s pripraveným telefónom. Alebo milujete prírodu a jej farby? Máte nejaké konkrétne miesto kde radi chodíte? Grafikovi môžete zaslať fotografie miest alebo vecí, ktoré milujte - lepšie pochopí Váš vkus. Ak mu zašlite logo, ktoré sa Vám páči a k tomu nejaký obrázok, odzrkadľujúci Váš štýl - verte, veľmi sa tomu poteší. Alternatívou je prechádzať weby a printscreenom „vyfotiť“ celý web, logá alebo farby, ktoré sú Vám blízke.

Príklad veľkého omylu

Super bohatá klientka si chce postaviť drahý nový dom a od dizajnérov a architektov chce, aby jej takýto dom navrhli. O vzhľade domu komunikujú niekoľko hodín. Dizajnér a architekt v tom majú jasno – klientkina predstava je: na pohľad luxusné, rezprezentatívne sídlo, ktoré bude štýlové. Čo to ale znamená štýlové? Dizajnér a architekt si predstavujú architektonicky nový, nadčasový dom, avšak klientkina predstava je luxusný dom vo vidieckom štýle. Bohužiaľ došlo k nedorozumeniu... a veľmi drahému. V prípade tvorby loga sa to môže stať takisto, drahý ale v tomto prípade bude čas...

Oba sú pekné ale keď nie sú splnené očakávania, problém je na svete.

Chcete profi logo bez kompromisov?