Ďalší príspevok, ktorý pribudne do série článkov Slávne logo, bude o veľmi známej a populárnej firme, s ktorou sa už určite každý stretol. Reč bude o spoločnosti Coca-Cola, ktorej logo je okamžite rozpoznateľné. Spomínaná firma má veľmi vplyvné reklamné kampane, či už v minulosti alebo súčasnosti. Klasický Santa Claus, s bielou bradou a červeným kostýmom, ako ho poznáme z filmov, pochádza práve z reklamy Coca-Cola.
Presuňme sa do histórie a do začiatkov vzniku spoločnosti. Coca-Colu ako nápoj vyrobil doktor John Stith Pemberton v USA v roku 1885. Málo ľudí vie, že nápoj bol v začiatkoch označovaný ako liek a mal pomáhať pri rôznych ochoreniach vďaka jeho zloženiu.
Zvučný názov Coca- Cola vymyslel Frank Robinson. Myslel si totiž, že CC bude dobre vyzerať a znieť v reklame. Bol to nadčasový názor, pretože názov sa nezmenil dodnes. Pán Robinson nebol len obyčajný Pembertonov účtovník. Práve on navrhol typ písma a tým pádom aj logo samotné. Vybral si písmo Spencerian Script, pre tú dobu veľmi populárne. S daným písmom experimentoval, až vytvoril finálnu podobu, ktorá sa zachovala dodnes. Chcel obyčajnému názvu dodať dramatický štýl, ktorý ho bude odlišovať od ostatných a ľudia si ho zapamätajú. Červenú farbu získalo vďaka sudom, v ktorých Pemberton skladoval tonikum.

Farebné prevedenie je dostatočne jednoduché, hravé a priláka mladé publikum, aby si nápoj v obchode všimli a kúpili. Červená farba symbolizuje vášeň, odhodlanie a mladistvý vzhľad. Biela farba predstavuje šarm a eleganciu.
Logo prešlo od jeho vzniku po súčasnosť viacerými úpravami .V rokoch 1890- 1891 sa typ písma najviac odlišuje od originálu. V roku 1893 sa pôvodné písmo vracia, s minimálnymi úpravami. Počas prvých desiatich až dvadsiatich rokov môžeme nájsť rôzne druhy typu loga, ktoré boli kreslené znovu a znovu pre rôzne aplikácie. Až okolo roku 1930 sa objavila jasná interpretácia. V ďalších rokoch sa postupne zaviedlo logo „rybí chvost“ a pribudla pod nápisom „vlna“. Už to nebolo logo čisto zložené z písma, ale malo aj iné komponenty (spomínanú vlnu). V 80. rokoch prešlo opäť zmenou. Vlna bola spojená so stuhou v rámci mena Coca-Cola (prechádzala cez nápis). Všimnite si chýbajúcu slučku na písmene „L“ v slove Cola, ktorá chýbala len v tomto prevedení.

V roku 2003 bola stuha pod nápisom vylepšená, viacfarebná a neprechádzala už cez názov. V roku 2007 prešla posledná úprava. Jednoduchý dizajn s jednou bielou stuhou.

4. rybí chvost | 5. spomínaná vlna pod nápisom | 6. vylepšená viacfarebná stuha
Bez povšimnutia nemôžeme nechať ani tvar fľaše, ktorý sa od ostatných líši. Keď boli fľaše plnené, niektorí sa ich snažili napodobniť. To prinútilo vytvoriť nový, jedinečný a nenapodobiteľný tvar. Tak vznikla slávna tvarovaná fľaša, ktorá taktiež prešla rôznymi zmenami.
Na pultoch nenájdeme už len červené plechovky a fľaše, ale môžeme sa stretnúť aj so zeleným prevedením. Je to nové logo, ktoré má znázorňovať menej kalorickú podobu, a to Coca-Cola Life. Zelená farba symbolizuje zdravý život vďaka stévií, prírodnému sladidlu.

Niektoré známe logá v sebe ukrývajú rôzne odkazy. Výnimkou nie je ani logo Coca- Cola. Keď sa bližšie pozrieme na písmeno „o“, vidíme tvar dánskej vlajky. Nebol to úmysel ani pôvodný plán, prišlo sa na to až postupom času.

Plnohodnotné a kvalitné logo by malo byť jednoduché a hlavne nadčasové. Práve túto vlastnosť spĺňa logo Coca-Cola, ktoré je už vyše 125 rokov na trhu. Napriek tomu je stále svieže, moderné a je uznané 90% časťou svetovej populácie.