V minulom článku sme vám predstavili prvých 5 top vlastností kvalitného loga – veríme, že informácie boli Vás dobrou inšpiráciou. V druhej časti článku opíšme ďalšie dôležité vlastnosti, ktoré by malo súčasné moderné logo spĺňať.
6. Nápaditosť
Skvelý nápad premietnutý do loga mu dodá jeho silu, vyvolá emócie a vzbudí asociácie. Ako príklad uvádzame logo Mother & Child, ktoré bolo vytvorené v roku 1965!, nikdy však nebolo zverejnené. Je príkladom majstrovského diela a skvelej kreativity jeho tvorcov. Nápaditosť loga je úzko prepojená na jeho ľahkú rozpoznateľnosť.

7. Pasívne verzus aktívne logo
Znie to trochu neuveriteľne, ale jeden zo zaujímavých aspektov pri tvorbe loga je, že do loga môžete zakomponovať pohyb. Samozrejme nie je to potrebné u každého loga. Ak však v predmete činnosti firmy „pohyb je“ a dokážete ho adekvátne premietnuť do loga, bude predstavovať veľký prínos pre jeho konečné vizuálne a koncepčné stvárnenie.


8. Ľahká čitateľnosť loga
Ľahká čitateľnosť loga je jedna z najdôležitejších vlastností. Ak si logo ľahko prečítate, ľahko si ho aj zapamätáte. Problém môže predstavovať zlý typ písma, zhustené písmo alebo zlé pozadie, ktoré s logom splýva. Dôležité je taktiež vedieť kde chcete logo používať. Následne si položte otázky - bude logo dobre čitateľné na veľkých a tiež malých plochách? Je písmo dostatočné veľké? Nesplynú niektoré znaky?

9. Správna farebnosť
Farby nesú významy a komunikujú nápady. Do loga prinášajú život. Je dôležité ovládať psychológiu a zákonitosti prepojenia farieb. Aj minimálna zmena odtieňa farby loga môže mať obrovský vplyv na predaj. Dôležité je, aby bolo logo farebne optimalizované a komunikovalo charakter spoločnosti. Ideálnou sa javí kombinácia dvoch farieb (značka Shell). V prípade použitia viacerých farieb, je pravdepodobné, že sa Vaše logo stane ťažšie zapamätateľným. Avšak: dobré logo je univerzálne a svoju funkciu by malo plniť rovnako dobre v čierno-bielom a tiež farebnom prevedení.



10. Príbeh loga
Nestačí, aby logo bolo iba moderné a svieže, dôležité je, aby malo svoj príbeh. Ten môže byť skrytý alebo evidentný. Aj tie najjednoduchšie logá zvyčajne v sebe ukrývajú nejaký príbeh. A to práve dokáže urobiť logo výnimočným, obľúbeným a silným. Bielo-modro-čierne logo BMW znázorňuje leteckú vrtuľu, prečo? o tom už nabudúce...
