Logo a jeho skrytý význam

Zaujímavosti
Logo a jeho skrytý význam

Na slávne logá narazíte všade - v obchode počas nakupovania, na bilboardoch v blízkosti diaľnic a ciest alebo ich môžete zachytiť v časopisoch a televíznych reklamách. Stačí iba jeden pohľad a logo rozpoznáte okamžite. Svetové logá väčšinou skrývajú aj svoje „tajné“ odkazy a posolstvá. Niektoré sú naozaj prekvapujúce. Neveríte? Urobili sme výber a prinášame 10 pre nás a pravdepodobne aj pre vás utajených posolstiev svetoznámych značiek.

Formula 1

Kto by nepoznal známu kráľovskú disciplínu motoristického športu preteky Formule 1 alebo inak v skratke F1? Poznáte ale dobre aj logo týchto majstrovstiev sveta? Kým čierna farba písmena „F“ reprezentuje silu a odhodlanie, červená vlajka s pretekárskymi pruhmi vyjadruje vášeň, energiu a rýchlosť. Pýtate sa kde je jednotka? Jednotku treba hľadať v „hluchom“ priestore medzi uvedenými dvomi prvkami...

Gillette

Nájsť skrytý odkaz v logu Gillette sa na prvý pohľad môže zdať zložité. Ak sa však pozriete bližšie, uvidíte „žiletkou“ ostro zrezané písmená „G“ a „I“, ktoré symbolizujú dvojitú žiletku. Svetoznáma značka chcela týmto „utajeným“ odkazom poukázať na kvalitu svojich produktov - ostrosť a presnosť žiletiek. Šikmé písmo loga zároveň dáva pocit rýchlosti, avšak mohutnosť písma túto rýchlosť zmierňuje a navodzuje pocit stability.

Northwest Airlineso

Letecká spoločnosť Northwest Airlines mala neuveriteľne kreatívne logo, ktoré ukrývalo niekoľko skrytých významov. Jedným z nich je kompas, ktorý je znázornený pomocou kruhu a malej šípky. Kompasom chcela spoločnosť poukázať na výborné navigačné schopnosti aeroliniek. Malá šípka zároveň ukazuje jeden z mnohých smerov letov - severozápad. V kruhu nájdete aj dve písmená v jednom – „N“ a „W“ (north a west), čiže ďalšie dva smery letov. Spoločnosť už nie je aktívna, avšak logo za zmienku rozhodne stojí.

Kolner Zoo

Logo kolínskej zoologickej záhrady v Nemecku nezobrazuje ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať iba slona, žirafu a nosorožca. Negatívny priestor medzi zadnými nohami slona vytvára aj dve veže gotickej katedrály svätého Petra (Kolínského dómu), pre ktorú je mesto známe a ktorá je jeho hlavnou dominantou. Logo zoologickej záhrady tak s kľudným svedomím môžeme zaradiť medzi najšpecifickejšie a vysoko kreatívne logá.

Unilever

Písmeno „U“ značky Unilever – anglo holandskej spoločnosti, ktorá patrí medzi známeho výrobcu potravín, kozmetiky a výrobkov pre domácnosť, je kreatívne vyplnené množstvom rôznych na prvý pohľad chaotických obrázkov. Obrázkov je však 26 a každý jeden z obrázkov symbolizuje „biznis“, ktorému sa spoločnosť venuje. Recyklovateľná ikonka tak napríklad poukazuje na recyklovateľnosť výrobkov, ústa súvisia s krásou, lyžička zas s kuchynskými potrebami... Spoločnosť logom vyjadrila svoje poslanie jasne a precízne.

Obsahuje logo naozaj 26 obrázkov? Skúste spočítať :)

Aj vy chcete svieže logo so skrytým významom? Náš tím už čaká na Vaše zadanie...

Mám záujem

Beats

Kto by už nepoznal prvotriedne slúchadlá Beats? Okrem nadšencov kvalitných hudobných zvukov ich s obľubou nosia aj slávni hudobníci a rovnako aj športovci. Všimli ste si ale, že slúchadlá má „oblečené“ aj samotné logo? Ak sa pozriete pozornejšie uvidíte, že červený kruh predstavuje hlavu človeka a písmeno „b“ sú slúchadlá pri pohľade z boku. Tvorca musel byť určite génius...

NBC

NBC alebo inak The National Broadcasting Company počas svojej histórie použila niekoľko formátov loga. Najnovšie logo spoločnosti je naozaj kreatívne a pútavé - biely priestor v centre loga vytvára siluetu páva, ktorá je doplnená farebnými kvapkami predstavujúcimi perie páva. Páv je symbol hrdosti a majestátnosti. Stanica NBC tak chce dať najavo, že je pyšná na svoju stanicu a jej vysielanie.

Careffour

Viete čo znamená po francúzsky Carrefour? Križovatka. Tá sa rovnako premietla do loga tejto značky spolu s francúzskymi národnými farbami. Križovatka v podobe šípok smerujúcich vľavo a vpravo symbolizuje množstvo druhov výrobkov, ktoré je možné kúpiť v reťazci supermarketu. Najväčšie tajomstvo loga je ale ukryté v negatívnom priestore medzi šípkami, ktoré skrýva ďalšie písmeno C.

FedEx

Určite si myslíte, že v tomto logu nemôže byť skryté žiadne posolstvo. Aj my sme si to mysleli. Fedex však svoj „utajený odkaz” – rýchlosť, presnosť dodania zásielok a jasné napredovanie odprezentoval priam excelentne. Záhada sa sa ukrýva v negatívnom priestore medzi písmenami „E“ a „X“ v podobe šípky. Dizajnérom loga je Lindon Leader, ktorý za logo získal už vyše 40 ocenení. Logo sa podľa časopisu Rolling Stone radí medzi 8 najlepších za posledných 35 rokov.

Sony VAIO

Značka VAIO prezentuje produktový rad notebookov značky Sony. Famóznemu logu budú najlepšie rozumieť asi špecialisti z IT. Logo v sebe spája myšlienky analógovej a digitálnej techniky. Pomocou písmen „V“ a „A“ sú prezentované analógové vlny, zatiaľ čo písmená „I“ a „O“ odkazujú na číslice 1 a 0, ktoré sa používajú v binárnom kóde digitálneho sveta.


Chcete profi logo bez kompromisov?